Pontus på besök

Jag har ju inte berättat om vad Pontus och jag gjorde i helgen.
I fredags blev det inte så mycket gjort, handlade lite gott, tittade på lite tv, pratade och vid 8 blev det restaurangen Helt Enkelt, och dom har riktigt bra mat! Jag och pappa ska dit igen på fredag.
Jag åt kantarellfylld cannelloni med tomatsås och strimlad oxfilé och Pontus åt fetaostfylld kycklingfilé med klyftpotatis och chilimangocremé. såsen till kycklingen och klyftpotatisen var super goda så även om jag inte gillar fetaost så är det, det som jag kommer att välja på fredag.
Efter restaurangbesöket gick vi och hyrde tre filmer inför helgen, det blev I love you man, Dumpad och Snuten i varuhuset. Alla tre filmerna var jätte bra och roliga men samtidigt väldigt pinsama så till och med lillebror fick ta upp handen för ansiktet.

I Lördags gick vi ner till Gallerian och åt lunch, för mig blev det en super god sallad med kräftskjärtar och kyckling och för Pontus blev det en pizza funghi. Efteråt gick vi runt på stan och jag passade på att shoppa lite mer på rean och Pontus passade på att köpa ett nytt rakludder. När vi var klara gick vi hem igen och tog det lite lugnt ett tag innan vi lagade kyckling till middag. Senare på kvällen blev det bio i en mysig soffa, vi såg Har ni hört ryktet om Morgans? Pontus var ganska tveksam innan, men eftersom jag hört att Fredrika tyckte den var rolig så kunde den ju inte vara något annat än bra och det var detn. Både jag och lillebror tyckte den var både rolig och kanske inte spännande men väldigt bra iallafall. Självklart hade den alla typiska amerikanska händelser som hör till, men jag tyckte ändå att den skiljde sig lite från mängden. Den var helt enkelt bra.

Söndagen blev lite kaotisk men efter att köpt ny biljett och kutat för livet hann kära lillebror äntligen med tåget som tur var.
Det var en super trevlig helg!
Tack lillebror för att du orkade dig upp och hälsa på!
Emma ♥

Kommentarer
Postat av: Madicken

FIIINA syskon...lik varandra är ni oxå =)

Pontus, jag kan intyga att Emma tyckte det var stor lycka att få sin bror på besök, myyys!



2010-01-29 @ 08:32:52
URL: http://jacaranda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0