ONSDAG

Idag var det matte lektion, och då menar jag matte lektion. Helt otroligt tråkigt, kändes som att vara tillbaka på Schillerska på Pers genomgångar fast med en grek istället för trevliga Per. I och för sig är Apostolos ganska rolig, men väldigt speciell, berättar om hur knasiga greker. Det jag har lärt mig hittills på de två föreläsningar som varit är att greker har fyra stycken nationaldagar som de firar pga krigens första dag och inte då de tar slut. Kanske borde läsa grekisk historia istället, det sägs ju att man minns det man är intresserad av.
Under lektionen gick han igenom det som gäller i Matte A, så det kändes lite halvt segt eftesom jag inte har något problem med det. Men jag kan förstå Ante och de flesta andra som gick igenom detta för 10-15 år sedan. Inte konstigt att lärarna tycker studenterna är dåliga på matte, hur ska man kunna minnas någon man inte anvävnt sig av på flera år och sedan bara ta upp det ochkunna allt utantill? Galet.
Efteråt när jag kom hem hade jag en fruktansvär ansträngningshuvudvärk och var tvungen att lägga mig ner och sova en stund. Vid halv 8 hade jag dock bokat in mig på Yoga som jag gick på, helt underbart skönt! Konstigt nog blev jag faktiskt lite piggare. När träningen var slut skyndade jag mig bort till Intersport i Flanör eftersom dom hade medlemskväll för alla medlemmar i friskis och svettis, 15 % rabatt på allt.
Jag hittade mig en tunn skön luvtröja att ha efter och innan träningen i lila och en lite tjockare dragkedje tröja som jag tyckte jag behövde.
Jag vet att färgerna ser lite konstiga ut på bilderna men den tunna är mörklila och den randiga är marinblå, vit och hallonrosa. Tänkte den randiga passar väldigt bra till sommarkvällar, mysig och go!
 


Kommentarer
Postat av: Madicken

Bra inköp stumpan...jag gillar båda 2...har köpt mycket lila själv på slutet. Men den hallonröda o marinblåa var riktigt fräsch, måste jag oxå kolla på =D



Kramen

2010-01-29 @ 08:34:09
URL: http://jacaranda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0