Min torsdag

Just nu ser mitt rum ganska tomt ut, fast på något sätt inte med tanke på att det jag packat ihop är det som knappt synts. Alla kläder, skolböcker, de mesta hygien sakerna, räkningar, alla anteckningar till de olika kurserna och alla smycken är ner packade. Jag har även dammsugit golvet så gott det gick med super dammsugaren, torkat garderoberna, fönsterbrädan och jag var även på och försökte tvätta fönstrena utan något speciellt bra resultat. Insidan gick bra, men utsidan var vad jag skulle kalla fiasko. ALLT frös direkt! Det gick inte ens att ta trasan och sen torka direkt. Jag har bett pappa packa ner T-röd så får vi hoppas på att det ger ett bättre resultat!

Vid 17 tiden började jag gå för att möta Sofia borta vid Max för att sedan gå till Willys och panta mina två påsar med flaskor, men på väg dit tyckte jag att jag hittat en genväg som jag gick. Ett tag där var jag helt säker på att jag gått vilse, eller rättare sagt pulsat vilse för här har man inte hunnit skotta inte! Galet mycket snö överallt! Det har nämligen snöat konstant i två dygn nu, så det har kommit en hel del. Tillslut hittade jag Sofia iallafall och det visade sig att jag hade pant för 32 kronor, inte alls dåligt får jag säga!
Väl hemma hos mig igen fixade vi jätte goda kycklingklubbor med pasta och god kall chili sås och hade lite mys framför tvn. Vi passade på att titta på Snuten i varuhuset igen innan jag ska lämna tillbaka dom imorgon och sedan blev det Robinsson med en godisskål på bordet.

Nu ska jag sätta på en film och sova tidigt för en gångs skull. Sofia kommer förbi kvart i 9 imorgon.  Jag ska och träffa glada söta Madde och säga hejdå till henne innan jag åker, och varför inte passa på när man ändå får sällskap till skolan? Efter det blir det STÄDNING till 1000, fika eller något med Sofia och sen på eftermiddagen kommer kära pappa! Du får lova att köra långsamt och försiktigt upp hörrö! Varning varning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0