Måndag

Nu var det måndag igen och mindre än en vecka kvar tills hem flytt!
Fick hem en lång lista på allt jag behöver städa innan flytten. Galet mycket ändå! Det var ju inte direkt så att det var super rent här när jag flyttade in direkt. Måste städa bakom elementet, torka fönstrent på insidan, utsidan OCH imellan glasen, rensa ventilationsfiltrena, tvätta madrassen osv. Bakom elementet hittade jag och Pontus en pensel i helgen så där kan ju inte vart torkat innan, filtrena har blåst ut massa svart skit ända sen jag flyttade hit så dom kan jag verkligen inte tänka mig varit rensade, madrassen var så äcklig när jag kom hit så varken jag eller mamma ville ta i den utan det blev en ny istället och hur öppnar man ett fönster på mitten egentligen?! Då måste jag ju köpa fönster puts med... Vill ju helst inte lägga ut pengar på något jag inte ska bo i? Men jag antar att det är så det är.

Idag träffades jag, MaddeB  och Ante för att skriva till dom saker vi fått anmärkningar på i vårat PM efter oppionskapen. Dessutom så kom andra Madde H också förbi och hjälpte till! Benny den j*veln är och myser i Venedig och ville inte åka hem för att hjälpa oss. Kommer sakna hela gruppen nu när jag ska flytta hem, men jag kommer ju upp lite då och då! Alla har varit så gulliga och snälla mot mig! Ska springa upp och säga hejdå någon dag till Madde H som är så flitig och jobbar. Madde B kommer jag säga hejdå till på fredag eller lördag då jag och pappa kommer få åka förbi henne på båda dagarna. Först på fredag och lämna hennes stora resväska som jag så snällt fick låna över jul och sen på lördag när vi måste åka förbi där och lämna nyckeln på vägen hem.

Idag var det även första föreläsningen av Micro teori och det var en upplevelse. Både läraren från Mikro och Makro var där och även en tjej som håller det administrativa inom kurserna var där och berättade. En grek, en amerikan och vart hon nu var ifrån, Finland eller nåt. Alla tre verkade väldigt trevliga, men var väldigt negativa på ordningen vi läser kurserna och detta drog han upp flertal gånger under våra tre timmar. Apostolos som har mikron verkade väldigt trevlig och skämtsam, fast ändå lite halvt skrämmande får jag väl säga. Får se hur jag ska klara dessa kurserna på distans, men det ska väl gå!
Böckerna var jag och hämtade ut förut med, har inte öppnat upp dom än men ska göra det imorgon tänkte jag. Är lika bra att passa på att börja läsa direkt! Har ju inte överdrivet med saker att göra, det kommer mest bli träning, städning, packning, plugg, sen kanske jag får för mig att gå ner lite på stan med och träffa Sofia något kanske. Herregud, hur ska jag hinna med allt?
Jag måste även komma ihåg att ringa och säga upp min hemförsäkring! 

Nu blir det Familjen Annorlunda och sedan Spårlöst.
Hoppas ni haft en trevlig helg!
Emma ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0