JOBB




Igår kväll frågade jag Nicklas om han inte kunde fråga sin snäll moster Lotta ifall de hade något extra jobb på dagiset nu när jag kommer hem. För en timma sedan ringde dom och sa att det var jätte bra, för de var många som var borta nu osv. Så jag börjar kanske jobba redan på måndag morgon! Gud va underbart och underbart kul! Jag blev jätte glad verkligen, och jag älskar barn så det är perfekt!

Just nu så går jag runt och börjar packa ihop alla saker. Jag har fyllt hela min mega stora resväska vars hjul gått av och i den fick ungefär 1/4 av alla mina kläder plats. Paniken börjar växa, hur ska vi få plats med allt i bilen egentligen?!

Det vi ska få in är:
En fotölj
En säng madrass
En stor spegel
En tv
En liten smal bokhylla
En tvättkorg
Täcke och två sov kuddar
4 prydnadskuddar, filt och överkast
En stor matta
En luftmadrass
Alla mina kläder
Alla fotoramar och två tavlor, varav en är väldigt stor
Alla huseråds saker som kastruller, stekpanna, ungsformar, tallrikar, glas, skålar osv
En tvättkorg
En låda på hjul eller vad jag ska kalla den
En golvlampa
Gardinstänger och gardiner

Det är säkert något som jag inte fått med, det kommer helt enkelt bli väldigt trångt. Jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta min packning, jag har inget mer att packa i eftersom pappa ska ta med sig flyttlådor. Jag har i och för sig min tränings väska och två ryggsäckar jag kan fylla och en papperskorg. Det löser sig!

Nu ska jag äta något, sedan börja städa. Jag tänkte ta fönstrena, golven, väggarna, garderoberna samt alla ytor idag. I eftermiddag blir det middag och prat med Sofia.
Emma ♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0